Hoe werkt het?
Stap voor Stap

UitvaartCompact Stap voor Stap

 

Hoe regelt u een crematie of begrafenis bij UitvaartCompact, waar moet u rekening mee houden, hoe gaat het in zijn werk, wanneer is de uitvaart en wat komt er allemaal bij kijken?

Via onderstaande punten nemen wij u stap voor stap mee in het proces van UitvaartCompact. Mocht u vragen hebben? Kijk dan bij de veelgestelde vragen of neem contact met ons op. Wij staan 24 uur per dag voor u klaar.

Direct regelen (voor een recent overlijden)
Is een dierbare van u overleden, woont hij of zij in ons werkgebied en wilt u een UitvaartCompact voor hem of haar regelen? Maak uw keuze uit een crematie of begrafenis, selecteer het gewenste uitvaartpakket en klik op ‘direct regelen’. Volg de stappen in het bestelproces en u krijgt een overzicht met het totaalbedrag dat u kunt overmaken.

Vooraf regelen (voor in de toekomst)
Woont degene voor wie u een uitvaart wil regelen in ons werkgebied, dan kunt u de uitvaart vooraf vastleggen. In dat geval zijn alle wensen voor de uitvaart bij ons bekend en zijn de totale kosten overgemaakt. Dit bedrag staat tot het moment van de uitvaart op een persoonlijke depositorekening bij Stichting PC Hooft Depositofonds. Kies ‘direct regelen’ bij het gewenste uitvaartpakket en volg het bestelproces.

 

Is uw naaste overleden in een ziekenhuis of verzorgingshuis?
Dan zal de instelling een arts inschakelen om het overlijden vast te stellen. Is het een natuurlijke dood, bijvoorbeeld door ouderdom of ziekte, dan zal de arts direct een overlijdensverklaring opstellen. Dit heet een A- en B-verklaring welke UitvaartCompact nodig heeft om de overledene op te halen en te verzorgen. U kunt nu direct de gewenste uitvaart via UitvaartCompact regelen. Is er al een uitvaart geregeld? Meld ons dan het overlijden via 0800 – 580 75 75, zodat wij de vooraf gekozen crematie of begrafenis kunnen regelen.

Bent u de eerste die de overledene aantreft in een andere omgeving, bijvoorbeeld thuis?
Bel dan het noodnummer 112 om dit te melden. Er wordt dan gezorgd dat er een arts langskomt. Zodra de arts het overlijden heeft vastgesteld en u hier een A- en B-verklaring van ontvangt, kunt u direct de gewenste uitvaart bij UitvaartCompact bestellen. Is er vooraf al een UitvaartCompact-uitvaart geregeld? Stel ons dan direct op de hoogte van het overlijden van uw dierbare via 0800 – 580 75 75.

 

Wel of geen natuurlijke dood?

Is er sprake van een niet-natuurlijke dood, bijvoorbeeld door een ongeluk, misdrijf, euthanasie of zelfdoding, dan geeft de arts geen A- en B-verklaring af en verloopt dit verder via justitie. Bij een niet-natuurlijke dood neemt UitvaartCompact contact op met de officier van justitie om de juiste verklaring te ontvangen. Voor deze extra werkzaamheden berekenen wij € 90,- extra.

Let op! Voorkom extra kosten: meld direct het overlijden aan UitvaartCompact
Bevindt de overledene zich bij een instelling (bijvoorbeeld in het ziekenhuis, verzorgingshuis of mortuarium), dan brengt deze extra verblijfkosten in rekening. De verblijfskosten voor de eerste 24 uur vergoedt UitvaartCompact. Kosten voor langer verblijf worden aan u doorberekend.

Zodra u UitvaartCompact heeft geregeld of zodra wij de melding van overlijden ontvangen, komen wij binnen 8 uur langs. Kiest u voor een versnelde overbrenging, dan zijn wij er binnen 3 uur (extra kosten: € 350,-). Heeft u gekozen voor een Essentie-uitvaart met een opbaring thuis dan zullen onze medewerkers de overledene direct verzorgen, netjes aankleden en het bed gereed maken voor de opbaring. Bij een opbaring in één van onze uitvaartlocaties of bij de keuze voor een Basis-uitvaart, brengen onze medewerkers de overledene naar één van onze uitvaartlocaties om de overledene daar te verzorgen.

Kleding en foto uitzoeken
Ook is het fijn als u in de tussentijd alvast de kleding uitzoekt die uw dierbare op het laatste moment zal dragen. En wellicht een foto voor de verzorgers om een goed beeld te krijgen hoe de overledene er bij leven uitzag.

Let op: zorg dat de A- en B-verklaring aanwezig is bij aankomst
Zonder deze verklaring kunnen onze medewerkers niet starten en moeten wij later terugkomen. Voor deze extra rit wordt € 150,- extra berekend.

 

Wanneer wij de overledene ophalen om over te brengen naar één van onze uitvaartlocaties wordt uw dierbare daar verzorgd en gekleed in de kleding die u meegeeft. Ook is het fijn voor de verzorgers als u een foto meegeeft, zodat zij een goed beeld hebben van hoe de overledene er bij leven uitzag.

Kiest u voor een opbaring bij u thuis, dan verzorgen en kleden onze medewerkers uw dierbare direct aan huis.

Bij UitvaartCompact Basis wordt ervan uitgegaan dat u al persoonlijk afscheid heeft genomen en geen extra afscheidsmoment wenst. Het Essentie-pakket bevat wel de ruimte voor een afscheid.

Heeft u gekozen voor een Essentie-uitvaart met opbaring in huis, dan heeft u thuis 24 uur de tijd om afscheid te nemen tijdens de thuisopbaring. Bij een opbaring in één van onze uitvaartcentra wordt de overledene een uur lang opgebaard. Wij laten u zo spoedig mogelijk weten wanneer dat zal zijn. Er is dan ruimte om in kleine kring afscheid te nemen. Wilt u wellicht ook een hapje en/of drankje nuttigen tijdens de opbaring op onze uitvaartlocatie? Reserveer dit dan tijdig (uiterlijk de werkdag vóór de uitvaart, voor 14:00 uur) uw uitvaartcatering. Bekijk hiervoor onze uitvaartcatering (pdf met prijzen voor drankjes) en ons Uitvaartcateringboek (pdf met prijzen voor hapjes).

Binnen UitvaartCompact is geen aulaplechtigheid mogelijk.

Binnen de wettelijke termijn van 6 werkdagen vindt de uitvaart plaats in één van onze crematoria of op onze begraafplaats. Wij laten u weten op welke dag en tijdstip dit zal zijn.

Crematie
Bij een crematie kunnen geen nabestaanden aanwezig zijn. Wel houden onze medewerkers een respectvol stiltemoment voorafgaand aan de crematie.

Begrafenis
Bij een begrafenis kunnen nabestaanden vanaf het uitvaartcentrum meelopen naar het graf om aanwezig te zijn bij de teraardebestelling.

Rond het moment van de uitvaart tot enkele dagen daarna sturen wij u de Akte van Overlijden per post toe. Dit officiële document wordt afgegeven door de gemeente en kan door instanties worden gevraagd als bewijs van overlijden.

Heeft u gekozen voor een crematie bij UitvaartCompact, dan heeft u tijdens het bestelproces aangegeven wat u met de as wilt (laten) doen: bewaren in een urn of verstrooien over zee. Na de wettelijke wachttijd van één maand zullen wij de as over zee verstrooien of kunt u een afspraak maken om de as op te halen op onze uitvaartlocatie. U krijgt de as dan mee in een urn om te bewaren of zelf te verstrooien.

Let op: wordt de as niet binnen 6 maanden opgehaald, dan wordt deze alsnog uitgestrooid over zee.

UitvaartCompact spant zich 24 uur per dag in voor een goed afscheid van uw dierbaren. Wij horen graag of wij uw verwachtingen hebben waargemaakt en hoe u onze dienstverlening heeft ervaren. Om die reden sturen wij al onze opdrachtgevers enkele weken na de uitvaart een evaluatieformulier. Wij stellen uw mening zeer op prijs.

Mannen online regelen
Heeft u vragen?
Onze medewerkers staan 24 uur per dag voor u klaar. U kunt ons bereiken op 0800 - 580 75 75 (gratis)
Hulp nodig?
Wij zijn nu bereikbaar!
Bel 0800 – 580 75 75
E-mail ons
Terugbelverzoek
X
E-mail ons

Heeft u een vraag of is iets niet geheel duidelijk? Vul onderstand formulier in en wij komen er zo spoedig mogelijk bij u op terug.

X
Terugbelverzoek

Wilt u één van onze medewerkers spreken? Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug.


Naam
Telefoonnummer